מלחמת רוסיה אוקראינה: הסיפור האמיתי

מאחר ורב הבלבול בכל הנוגע לפוטין ואוקראינה, החלטתי לשתף בכמה דברים מאחורי הפרגוד. הסיבה האמיתית שפוטין רוצה לפלוש לאוקראינה היא עיירה קטנה הממוקמת צפונית מזרחית לקייב, ונקראת Velidnyky (וולעדניק, בפי יהודיה).

על פני השטח זו עיירה נטולת חשיבות אסטרטגית. שכוחת אל, ודאי ביחס לאומן. אבל זו אחיזת עיניים, ואל תתנו לה לשטות בכם. מזה מאות שנים, העיירה היא סוד הנלחש מפה לאוזן של גנרלים בכירים. השולט בעיירה, שולט במלחמה.

ולמה? רבי ישראל דוב בער מוולעדניק, כמובן. בעל הידית. מגדולי תלמידיו של רבי מרדכי טברסקי מצ'רנוביל, בנו של ה'מאור עיניים'. לאחר פטירתו של רבי אהרון מסטרשלה, חסידיו עברו לרבי ישראל. בצוואתו הבטיח שכל מי שיפקוד את קברו בוולעדניק תפילותיו יענו ו-”אפילו אם לא יוכלו לגשת לקבר, יחזיקו בידית הדלת ויזכו להיוושע”. על הדרך, פוטין ישלוט גם בקבר המהרש"א ובקברי אדמו"רי קומרנא. קברי פולין כבר נפלו בידיה של נאט"ו. יש כוח חשאי מיוחד שמאבטח אותם. אבל קברי אוקראינה עוצמתיים יותר, הפכפכים יותר, מסוכנים יותר, ופוטין לא יכול לאפשר לנאט"ו להשתלט עליהם.

צוות סוכנים (בריטי, כמובן) ניסה לגנוב את העצמות, אך נכשל. הם לא הצליחו להגיד קדיש נכון וגם לא הביאו לחיים, והצדיק נעלב. צדיק ממוצא פולני, בכל זאת. אפילו את הידית הם לא הצליחו לקחת. מקורות יודעי ח"ן גילו לי כי חוליה של המוסד נמצאת כבר בשטח, ומסיימת בימים הקרובים לצום שני וחמישי. לאחר טבילת שלג, העצמות יחולצו.

האמת? אני סקפטי. עם כל הכבוד לחבר'ה הטובים מהמוסד – לגנוב את ארכיון הגרעין זה סבבה, אבל להתעסק עם הרוסים במגרש הביתי? אין סיכוי. לא משחקים עם הס.ו.ר. כשהס.ו.ר רוצה ששלדים ישארו בארון, הם ישארו שם. גם הם עוד נושמים. בכלל, אחרי האסון עם קבר רבי מנחם נחום מצ'רנוביל, ה'מאור עיניים', הרוסים שכללו את חילוץ העצמות לדרגת אומנות.

כתיבת תגובה